مقالات

آشنائی با ردیاب دوچرخه

ردیاب دوچرخه

حفاظت از وسایل نقلیه برای افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برای انجام این کار حاضر هستند هر کاری انجام دهند. ردیاب دوچرخه از آن دسته وسایلی است که افراد بری حفاظت از دوچرخه خود به آن نیاز دارند. چون میزان امنیت وسیله‌ای مانند دوچرخه بسیار پایین است و در مدت‌زمان بسیار کمی می‌توانند آن را بدزدند.

افرادی که در طول روز برای انجام کارهای خود از دوچرخه استفاده می‌کنند؛ حتماً نیاز شدیدی به ردیاب دوچرخه پیدا خواهند کرد و لازم است برای تأمین امنیت بیشتر وسیله خود از آن استفاده کنند. اما ردیاب دوچرخه دارای مدل‌های مختلفی است و همچنین ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی هم دارند که قبل از خرید لازم است هرآنچه که درباره ردیاب دوچرخه وجود دارد را یاد بگیرید تا بتوانید خرید خوبی انجام دهید.

در این مقاله به طور کامل تمام کاربردها و خصوصیات ردیاب دوچرخه را بیان می‌کنیم تا هرچه بهتر با این وسیله کاربردی آشنا شوید و دیگر دغدغه سرقت آن را نداشته باشید یا اگر با سرقت آن مواجه شدید؛ به‌راحتی بتوانید آن را پیدا کنید. همچنین در آخر این مطلب درباره قیمت ردیاب دوچرخه بیشتر توضیح خواهیم داد.

خرید انواع ردیاب خودرو 

ردیاب دوچرخه چیست ؟

درگذشته برای برقراری امنیت دوچرخه فقط باید از زنجیر یا قفل‌های مخصوص استفاده می‌کردید که به‌راحتی می‌توانستند آنها را باز کنند و دوچرخه شما را بدزدند. در این حالت، باید برای همیشه وسیله خود خداحافظی می‌کردید. اما با اختراع ردیاب دوچرخه به‌راحتی می‌توانید وسیله خود را پیدا کنید.

ردیاب دوچرخه یک وسیله بسیار ساده و کاربردی است که با استفاده از سیم‌کارت و اپلیکیشن مخصوص، می‌توان آن را راه‌اندازی کرد و در طول روز به موقعیت مکانی دوچرخه خود دسترسی پیدا کرد. این وسیله در ابعاد کوچک طراحی شده است تا به‌راحتی بتوان آن را در قسمت‌های مختلف دوچرخه نصب کرد به‌نحوی‌که از دید افراد دیگر پنهان بماند.

استفاده از ردیاب دوچرخه به همراه زنجیر یا قفل دوچرخه، دیگر هیچ سارقی نمی‌تواند وسیله شما را بدزدد و از این بابت می‌توانید خیال خود را راحت کنید.

ردیاب دوچرخه

کاربردهای ردیاب دوچرخه

ساخت ردیاب دوچرخه مزیت‌های زیادی را برای افراد به همراه داشته است. از این وسیله علاوه بر دسترسی به موقعیت مکانی دوچرخه، در موارد دیگری هم استفاده می‌کنند. افرادی که دارای دوچرخه هستند و قصد دارند برای آن ردیاب خریداری کنند؛ بهتر است با تمام کاربردهای آن آشنایی داشته باشند.

از مهم‌ترین کاربردهای ردیاب دوچرخه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تأمین امنیت دوچرخه‌ها

در یک دهه گذشته به دلیل افزایش قیمت خودرو و همچنین افزایش ترافیک در شهرها، بیشتر افراد برای رفت‌وآمد از دوچرخه استفاده می‌کنند به همین دلیل در سطح معابر و جلوی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها دوچرخه‌های زیادی را می‌بینید.

افزایش تعداد دوچرخه‌ها و کاربرد بیشتر آنها برای افراد، باعث شده که سارقان بیشتر به فکر دزدیدن آنها باشند؛ چون هم بدون دردسر می‌شود در کمترین زمان ممکن آنها را فروخت، هم به دلیل امنیت پایینی که دارند؛ راحت می‌شود آنها را دزدید. اما ردیاب دوچرخه این کار را برای سارقان تقریباً غیرممکن کرده است.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ردیاب دوچرخه، تأمین امنیت آن است. سارق حتی اگر زنجیر یا قفل را باز کند و موفق شود دوچرخه را بدزدد. با استفاده از ردیابی که بر روی آن نصب شده به‌راحتی می‌توان موقعیت مکانی دوچرخه را پیدا کرد و آن را پس گرفت.

سامانه‌های اجاره دوچرخه

حتماً تابه‌حال در شهرهای بزرگ باجه‌های اجاره دوچرخه را دیده‌اید و برایتان سؤال پیش‌آمده که چطور صاحبان باجه از این نمی‌ترسند که افراد دوچرخه‌ها را بدزدند. یا چطور در پایان روز تعداد دوچرخه‌ها را کنترل می‌کنند.

ردیاب دوچرخه در این زمینه به کمک آنها آمده و با استفاده از قابلیت خاص خود می‌تواند خیال صاحبان دوچرخه را از سرقت آن راحت کند. بر روی تمام دوچرخه‌ها ردیاب وصل شده و با استفاده از گوشی می‌توانند موقعیت آن را در تمام مسیر کنترل کنند. به این شکل هیچ مشکلی برای دوچرخه‌ها پیش نخواهد آمد.

ردیاب دوچرخه در ایجاد این شغل و ارائه خدمات به مردم نقش بسیار بزرگی را ایفا کرده است و بدون آن امکان نداشت که بتوانند چنین شغلی را به وجود بیاورند.

ردیاب حرفه ای دوچرخه

مسابقات دوچرخه‌سواری

یکی دیگر از کاربردهای مهم ردیاب دوچرخه، در مسابقات دوچرخه‌سواری است که باعث شده این مسابقات به بهترین شکل به انجام برسد و حق کسی ضایع نشود. مسئولان مسابقات با مجهز کردن تمام دوچرخه‌ها به ردیاب، مانع از تقلب شرکت‌کننده‌ها و یا انحراف آنها از مسیر شوند.

در بسیاری از این مسابقات شرکت‌کننده‌ها باید مسافت‌های طولانی را طی کنند و به همین خاطر در بعضی اوقات احتمال گم‌شدن آنها وجود دارد که اگر چنین اتفاقی پیش بیاید؛ مسئولان برگزاری با استفاده از ردیاب دوچرخه می‌توانند از این موضوع باخبر شوند و برای کمک‌کردن به او اقدام کنند.

همچنین ورزشکاران حرفه‌ای برای اینکه بتوانند به بهترین شکل برای مسابقات جهانی آماده شوند؛ می‌توانند با استفاده از این ردیاب‌ها اطلاعات بسیار کاملی از شرایط آمادگی خود به دست بیاورند و با استفاده از آنها وضعیت خود برای مسابقه را تحلیل کنند. از جمله اطلاعاتی که ورزشکاران می‌توانند با استفاده از ردیاب به دست بیاورند؛ می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • متوسط سرعت
  • میزان سرعت آنها در تمام نقاط مسیر
  • مسافت پیموده شده روزانه

ورزشکاران می‌توانند تمام این اطلاعات را به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهانه از طریق سامانه ردیابی آلفا مشاهده کنند و بر اساس آنها عملکرد خود را ارزیابی کنند.

محافظت خانواده‌ها از فرزندان خود

بسیاری از جوانان و نوجوانان برای انجام کارهای خود و حتی برای رفتن به مدرسه، از دوچرخه استفاده می‌کنند و این امر باعث شده که خانواده‌ها نگران رفت‌وآمد آنها باشند و استرس این را داشته باشند که در جاده‌های شلوغ برای آنها اتفاقی بیفتد و یا بعضی از بچه‌ها بدون اجازه خانواده خود به مکان دیگری بروند و به آنها خبر ندهند.

ردیاب دوچرخه تمام این مشکلات و نگرانی‌ها را برطرف کرده است و با استفاده از آن خانواده‌ها می‌توانند از موقعیت مکانی فرزندان خود اطمینان کامل حاصل کنند یا اگر به هر دلیلی به مکان دیگر رفتند؛ سریعاً متوجه شوند و با فرزند خود تماس بگیرند.

تماس با دوستان در شرایط ضروری

در بعضی از ردیاب‌های دوچرخه می‌توان یک شماره خاص در آن ثبت کرد تا در مواقع ضروری با فشار دادن دکمه s.o.s با آن شماره تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

انواع ردیاب‌های دوچرخه

ردیاب‌های دوچرخه انواع مختلفی دارد که هرکدام در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. اما بعضی از این جی‌پی‌اس‌ها بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفته‌اند و محبوبیت بیشتری میان آنها دارند. از جمله این ردیاب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ردیاب برای دوچرخه شما

ردیاب مگنتی یا مغناطیسی

یکی از بهترین ردیاب‌های دوچرخه در ایران که افراد بسیار زیادی از آن استفاده می‌‌کنند؛ ردیاب مگنتی یا مغناطیسی است. این ردیاب به دلیل امکانات و ویژگی‌های خاصی که دارد تا این حد محبوب شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب مگنتی یا مغناطیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ردیاب مگنتی فاقد سیم‌کشی است و با استفاده از آهنربای قدرتمندی که دارد؛ نصب آن بر روی تمام قسمت‌های دوچرخه به‌راحتی امکان‌پذیر است.
  • نصب این ردیاب بسیار ساده است و در کمترین زمان ممکن می‌توان آن را نصب کرد.
  • این ردیاب را می‌توان بر روی انواع خودرو نصب کرد و فقط مختص دوچرخه نیست.
  • با استفاده از هر سیم‌کارتی می‌توانید این ردیاب را راه‌اندازی کنید و هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه ندارد.
  • دارای حافظه بسیار قوی است و هرگونه مسیری را که با آن طی کنید برای سه سال در حافظه خود ذخیره خواهد کرد.
  • در برابر گردوغبار و آب بسیار مقاوم است. همچنین در سرعت‌های بالا برای داشتن یک رانندگی ایمن به شما هشدار خواهد داد.

قیمت ردیاب دوچرخه

انواع ردیاب دوچرخه توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شود و هرکدام دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود هستند. خرید ردیاب باید باتوجه‌به نوع وسیله شما انجام گیرد که برای این کار بهتر است از یک متخصص مشورت بگیرید.

سایت آلفا جی‌پی‌اس (alfaagps.com) یکی از سایت‌های معتبر در امر فروش ردیاب دوچرخه است که با مراجعه کردن به آن می‌توانید انواع مدل‌ها ردیاب را به همراه قیمت‌های آن مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از متخصصان و کارشناسان شرکت آلفا برای انجام خرید خود مشورت بگیرد.

سخن نهایی

ردیاب دوچرخه یکی از وسایل بسیار مهم و ضروری برای حفاظت از وسیله خود در برابر سارقان است و کسانی که دوچرخه دارند لازم است این وسیله را تهیه کنند. در این مقاله تمام کاربردها و خصوصیات ردیاب دوچرخه را برای شما توضیح دادیم و بهترین مدل‌های آن را هم معرفی کردیم تا بهتر با آن آشنا شوید. همچنین سایت آلفا جی‌پی‌اس را برای انجام یک خرید مطمئن به شما پیشنهاد دادیم.

اگر درباره ردیاب دوچرخه سؤالی دارید یا از استفاده از آن تجربه خاصی کسب کرده‌اید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید